2014-04-19 | 11:47:00 | Kategori: Intervjuer

Intervju med Calum Hood - Seventeen

On not being your average boy band:
Trots att många vill kalla dem ett "pojkband" (eftersom att de trots allt är pojkar i ett band), så är de här killarna definitivt inte några typiska popstjärnor. Var och en av killarna spelar sitt eget instrument, och deras musik har en mer rockig stil. "Vi är väldigt inspirerade av 90-talets pop-punk band som Green Day, Good Charlotte och Yellowcard," förklarar Calum. "Vad vi vill göra är att modernisera det och få tillbaka hela grejen med band."
 
On how they got together:
Efter att ha vuxit upp tillsammans bestämde sig Mike och Luke för att starta bandet när de var 15, och Calum säger att han "på något sätt klämde sig in" Ashton hjälpte killarna när de i sista minuten behövde en trummis för en av sina första spelningar, och efteråt gick Calum "ner på ett knä och föreslog att Ashton att vara i bandet." Och resten är historia!
 
On touring with 1D:
"Vi fick höra att Louis sett oss på YouTube och ville ta oss på turné," sade Calum om sin första turné med 1D. "Att lära sig turnera från de grabbarna har verkligen förändrat våra liv." Så vad händer egentligen bakom kulisserna när du sätter ihop två roliga killgrupper tillsammans på en turné? "Det blir inte allt för många pranks [på turnén] - det finns flera skrämmande säkerhetsvakter, så vi undviker säkerhetsvakterna så mycket vi kan," skämtade Calum. "Det blir mycket fruktkastning dock. De är riktigt roliga killar. Deras humor liknar våran."
 

And their favorite 1D member:

"Vi pratar mest med Niall - men vi trivs riktigt bra med alla killarna."
 

On their love lives (spoiler: they're single!):

Calum bekräftade att de australiensiska tonåringarna är singlar, och alla killarna har samma celeb chrush: Katy Perry. "Jag är ett stort Katy Perry fan , precis som alla andra - Jag tror att en hel del av den manliga befolkningen också är fans," skämtade han. Men du behöver inte vara Katy att haffa denna cutie. "Jag är ganska konstig, så jag måste ha en udda tjej. Jag gillar verkligen kort hår, en sportig tjej, vad som helst - om en tjej gillar mig kommer jag att gilla henne!" sa Calum. 
 

On getting used to the whole "fame" thing:

"Det är galet för oss, men vi är så tacksamma för varje enskild person som stöttat oss - inte många människor där vi bor får denna möjlighet, att göra vad de älskar," sade Calum. Denna sommar sparkas igång med en gigantisk stadiumturné tillsammans med 1D, de är helt flippat. "Jag tror inte att vi kan förbereda oss för det. Vi är ganska rädd, men jag tror att vi försöker dölja det just nu."
 
On what the guys are really like:
"Vi är alla riktigt goda vänner. Jag skulle inte kunna tänka mig att vara i ett band med folk jag inte gillar," sade Calum. Ändå har varje band vissa personligheter: den grubblande, den mystiske, den flirtiga... Så vem är vad av 5SOS-killarna? Calum gav oss en scoop: "Luke är den blyga, Ashton är talare och den roliga, Michael är den vilda... och jag är en chilldude." #SWOON [Källa]
 
Postat av: Emilia

Hej!
Vi vill gärna göra ett länkbyte med er. Maila oss på adressen ovan, så kan vi diskutera det där! :)
MVH Emilia

2014-04-19 @ 15:28:52
URL: http://justindrewbieberswe.blogg.se
    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?